Tuvojoties Lāčplēša ielas pārbūves noslēgumam, uz Vispārējo latviešu Dziesmu un deju svētku laiku, sākot ar 29. jūniju, dzelzceļa pārvada zonā tiks atjaunota pilnvērtīga četru joslu satiksme. Līdz ar nozīmīgo ielas austrumu puses braucamās daļas pārbūves darbu beigām satiksmei tiks atvērts arī Kalupes ielas savienojums ar Lāčplēša ielu. Gājēju plūsma un velosatiksme šajā zonā arī turpmāk tiks organizēta tikai dzelzceļa pārvada rietumu pusē.
Lāčplēša ielas pārbūves darbi norit atbilstoši plānotajam būvniecības darbu grafikam, lai varētu atjaunot pilnvērtīgu satiksmi līdz Dziesmu un deju svētku sākumam un ņemot vērā to, ka vairākās galvaspilsētas centra ielās vienlaikus ieviesti satiksmes ierobežojumi.
No 29. jūnija līdz noslēdzošo asfalta virskārtas uzklāšanas darbu uzsākšanai gājēji Lāčplēša ielu šajā zonā varēs šķērsot gan pa pagaidu pāreju pie Kalupes ielas, gan izmantojot gājēju pāreju pie Rūsiņa ielas. Rail Baltica projekta īstenošanas rezultātā pie Lāčplēša un Kalupes ielas savienojuma gājējiem būs pieejama jauna ar luksoforu regulēta gājēju pāreja. Luksofora ierīkošana plānota nedēļā pēc Dziesmu un deju svētkiem.
Pēc svētkiem, 10. jūlija nedēļā, Lāčplēša ielas pārvada zonā vēl tiks veikti noslēdzošie asfalta nodiluma jeb virskārtas darbi. To laikā satiksmi Lāčplēša ielā plānots pilnībā slēgt attiecīgās nedēļas brīvdienās – 15. un 16. jūlijā. Šajā laikā plānots pabeigt arī rietumu pusē esošās ietves un veloceļa izbūves darbus, bet Lāčplēša ielas horizontālos marķējumus plānots uzklāt pēc tehnoloģiskā procesā paredzētā laikā – aptuveni 3 nedēļas pēc nodilumkārtas uzklāšanas. Šos darbus BERERIX veiks naktī, pilnībā slēdzot satiksmi šajā Lāčplēša ielas posmā. Par satiksmes izmaiņām Rail Baltica Rīgas Centrālā mezgla būvnieks BERERIX sabiedrību informēs atkārtoti un savlaicīgi.
Rail Baltica Lāčplēša ielas pārvada zonas labiekārtošanas darbi, t.sk. zālāja, krūmu stādīšana, celiņa no Lāčplēša ielas uz Centrālās stacijas pusi un brauktuvi norobežojošo elementu izbūve, tiks īstenoti 2024. gadā.
Rail Baltica trases izbūves rezultātā Lāčplēša ielas teritorijā Rīgas iedzīvotāji un viesiem kļūst pieejams funkcionāli uzlabots Lāčplēša ielas posms, izveidojot divas pilnvērtīgas auto joslas katrā virzienā. Velosipēdisti varēs izmantot mūsdienīgu, platu divvirzienu velo ceļu, savukārt gājēju plūsma tiks organizēta drošā, maģistrālai ielai atbilstošā veidā, tostarp, izveidojot drošu ar luksoforu regulētu gājēju pāreju. No Lāčplēša ielas līdz pat Rīgas Centrālajai dzelzceļa stacijai nākotnē cilvēkus ar redzes traucējumiem vadīs taktilā josla.
***
Pilnsabiedrībā "BERERIX" apvienojušies Beļģijas būvniecības milzis "BESIX Group", nacionālais būvnieks "RERE Būve" un Itālijas būvnieks "Rizzani de Eccher", ar mērķi īstenot projekta "Rail Baltica" nozīmīgu daļu - Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas kompleksa projektēšanu un pārbūvi, jaunu Eiropas platuma sliežu un dzelzceļa tilta pār Daugavu, uzbēruma un pieguļošās infrastruktūras projektēšanu un būvniecību.
"BERERIX" ir izveidojis profesionāli ļoti spēcīgu, starptautisku komandu, kuru veido atzīti savas nozares eksperti. Arhitektūras risinājumus izstrādā itāļu "Crew" kopā ar Latvijas "Arhis Arhitekti". Būvkonstrukciju risinājumus nodrošina beļģu uzņēmumi "Greisch", "TUC Rail", itāļu DEAL un Latvijas uzņēmumi "Celuprojekts" un "BICP". Sliežu risinājumus gatavo Beļģijas eksperti no "TUC Rail, sadarbojoties ar "Konstruktionsgruppe Bauen Latvija". Ēkas inženiertīklus izstrādā "Belam-Riga". Projektēšanas komandā darbojas arī vietējie projektēšanas un inženiertīklu eksperti - "Celuprojekts", "Citrus Solutions", "O3FM", "Sprinkleru serviss", "Aqua-Brambis", "Elsana", "Kārlis", "JKIB inženieri" un "Labie koki projekti".
Kopš 2020. gada janvāra "BERERIX" intensīvi sadarbojas arī ar uzraugošo būvinženieru komandu "Egis-Deutche Bahn", ko veido "EGIS RAIL SA", "DB Engineering & Consulting GMbH" un "EGIS Batiments International". Šī sadarbība būtiski paaugstina komandas kapacitāti Rīgai tik nozīmīgā un ikoniskā projekta īstenošanā.