Rail Baltica projekta ieviesēja Latvijā – uzņēmuma Eiropas Dzelzceļa līnijas – valdes priekšsēdētājs Kaspars Vingris atkāpjas no amata.
Pēc projektā kopumā nostrādātiem desmit gadiem, K. Vingris kapitāldaļu turētājam – Satiksmes ministrijai – iesniedzis paziņojumu par atkāpšanos no amata personisku iemeslu dēļ.
K. Vingris uzņēmumu vadījis gandrīz piecus gadus, kuru laikā Eiropas Dzelzceļa līnijas sekmīgi nodrošināja abu starptautisko staciju projektēšanu un būvniecības uzsākšanu, sasniedzot lielāko Rail Baltica būvniecības progresu Baltijā un šī Eiropas drošībai būtiskā projektā īstenošanai piesaistot respektablus un pieredzējušus starptautiskos partnerus.
Arī pamattrases būvniecības darbiem starptautiskā konkursā izraudzīts pasaules līmeņa būvuzraugs un būvnieks, nodrošināti visi nepieciešamie priekšnosacījumi darbu uzsākšanai šajā sezonā – pieejami nekustamie īpašumi, finansējums pirmajai būvdarbu kārtai, būvprojekts.
‘’No pavisam nelielas kapitālsabiedrības, to izveidojot, uzņēmuma funkcijas un atbildība ir augusi līdz tam, ka Eiropas Dzelzceļa līnijas ir apjomīgākais būvdarbu pasūtītājs valstī,” uz paveikto atskatās K. Vingris. “Mainīgos un sarežģītos apstākļos, nenoteiktībā par finansējuma plūsmu, esam nodrošinājuši nekustamo īpašumu atsavināšanu, kas tagad pabeigta vai ir procesā vairāk nekā 100 kilometriem trases, mūsu atbildībā esošo objektu projektēšanu, būvniecību. Šī gada nākamais lielais projekta attīstības posms būs pamattrases būvdarbi. Būvdarbu vadīšana, jo sevišķi Rail Baltica projektā, ir izaicinoša, un nebaidos teikt, ka Eiropas Dzelzceļa līnijās ir viena no labākajām būvniecības pasūtītāja puses komandām šajā valstī.”
“Rail Baltica īstenošana notiek saspringtos termiņos, tāpēc vislielākais paldies komandai un partneriem, kuri tiem uzticētos uzdevumus īstenojuši laikā gan attiecībā pret konkrētajiem finansēšanas līgumiem, gan kopējo projekta ieviešanas grafiku. Paveiktais ir bijis būtiski, jo izpildītās saistības pret Eiropas Savienību ļāvušas Latvijai apliecināt Rail Baltica ieviešanas progresu un piesaistīt turpmāko atbalstu un finanšu līdzekļus,” akcentē K. Vingris.
Ņemot vērā Rail Baltica projekta nozīmību un sarežģīto pārvaldības mehānismu, uzņēmuma darbība un īstenotās aktivitātes ir daudzkārt analizētas gan nacionālos, gan Eiropas Savienības institūciju auditos, kuri ir atzinuši uzņēmuma procedūras un līgumu vadību par caurspīdīgu un pamatotu. Arī kapitāldaļu turētāja – Satiksmes ministrijas – iepriekšējo gadu uzņēmuma darbības un valdes individuālais novērtējums bijis labs.
Kaspars Vingris Eiropas Dzelzceļa līnijas valdes priekšsēdētāja amata pienākumus sāka pildīt 2019. gada 1. augustā. Līdz tam viņš bija Eiropas Dzelzceļa līnijas pagaidu valdes loceklis. K. Vingris projekta Rail Baltica ieviešanā kopumā strādājis kopš 2014. gada, kad sāka darbu Satiksmes ministrijas Dzelzceļa departamentā un bija Rail Baltica nacionālās izpētes projekta vadītājs. 2016. gadā turpināja darbu kā Eiropas Dzelzceļa līnijas Projektu ieviešanas departamenta direktors, bet 2019. gadā tika apstiprināts par uzņēmuma valdes priekšsēdētāju.
Par SIA Eiropas Dzelzceļa līnijas:
Eiropas Dzelzceļa līnijas ir projekta Rail Baltica nacionālais ieviesējs Latvijā. Eiropas Dzelzceļa līnijas veic projekta Rail Baltica realizēšanu Latvijā atbilstoši noslēgtajiem finansēšanas līgumiem starp CINEA (European Climate, Infrastructure and Environment Executive Agency), kas ir Eiropas Klimata, infrastruktūras un vides izpildaģentūra un RB Rail AS, kas ir Igaunijas, Latvijas un Lietuvas kopuzņēmums, kuru Baltijas valstis pilnvaro parakstīt finansēšanas līgumus un kas atbild par Rail Baltica projekta horizontālo, tas ir kopīgo, aktivitāšu īstenošanu.
Šī projekta finansējumu 81-85 % robežās nodrošina ES infrastruktūras savienošanas instruments, bet atlikušo daļu – Latvijas valsts budžeta līdzekļi. ES atbalsta saņēmējs un projekta īstenotājs ir Satiksmes ministrija.
Papildu informācija:
Linda Pastare
Eiropas Dzelzceļa līnijas Sabiedrisko attiecību un iesaistīto pušu vadītāja
Mob.tel. 29374438
E-pasts: linda.pastare@edzl.lv