No ceturtdienas, 5. septembra, visos jaunajos elektrovilcienos, kas piedalās satiksmē, darbību uzsākuši biļešu reģistratori. Jaunā biļešu reģistrēšanas kārtība ļaus pasažieriem izbaudīt vēl ērtāku un mūsdienīgāku pārvietošanos ar vilcieniem, vienlaikus pārejas periodā, kamēr pasažieri pierod pie biļešu reģistratoru darbības, papildus pašreģistrācijai biļetes turpinās pārbaudīt arī vilcienu konduktori kontrolieri.
Turpinot pasažieru pārvadājumu modernizāciju, jaunajos elektrovilcienos mainīta biļešu reģistrēšanas kārtība, turpmāk iegādātās biļetes reģistrējot pašiem pasažieriem. Šim mērķim visos jaunajos vilcienos pieejami un darbību uzsākuši biļešu reģistratori, ar kuru palīdzību pasažieriem, sākot no šodienas, 5. septembra, būs pienākums pašiem reģistrēt iegādāto biļeti neatkarīgi no biļetes tipa, biļetes iegādes vietas un formāta (biļešu reģistratori atpazīs gan visu veidu papīra, gan elektroniski iegādātas biļetes, tajā skaitā arī bagāžas biļetes).
Katrā elektrovilcienā pieejami 16 biļešu reģistratori. Lai reģistrētu biļeti, pasažierim iegādātās biļetes kvadrātkoda daļa jāpietuvina reģistratora optiskajam sensoram, kas novietots reģistratora korpusa labajā sānā, un ekrānā jāsagaida apstiprinājuma paziņojums, ka biļetes reģistrācija ir notikusi veiksmīgi. Ātrākai biļešu nolasīšanai reģistratorā pasažieri ir aicināti strauji nemainīt attālumu starp biļetes kvadrātkodu un biļešu reģistratora sensoru. Tāpat, lai veicinātu biļešu ātrāku nolasīšanu bez traucējumiem, ir veiktas izmaiņas ‘’Vivi’’ mobilajā lietotnē, palielinot ekrāna spilgtumu. Tāpēc iesakām izmantot tikai pēdējo “Vivi” mobilās lietotnes versiju.
Lai pasažieriem būtu vieglāk apgūt biļešu reģistratoru lietošanu, vilcienu digitālajos ekrānos tiek atspoguļota informācija par biļešu reģistrēšanas kārtību vilcienā un reģistratora pareizu izmantošanu. Tāpat palīdzību biļešu reģistrēšanā sniegs arī vilcienu konduktori kontrolieri, kas pārejas periodā veiks visu biļešu papildu pārbaudi.
“Jaunā biļešu reģistrēšanas kārtība ir daļa no mūsu pakalpojumu modernizācijas procesa. Līdz ar to man ir prieks, ka spējam mūsu pasažieriem nodrošināt patiešām mūsdienīgu pārvietošanās pieredzi, ko sniedz jaunākās bezkontakta tehnoloģijas. Vienlaikus biļešu pašreģistrācija atvieglos darbu arī mūsu konduktoriem kontrolieriem, radot iespēju vilciena personālam koncentrēties uz daudzpusīgāka atbalsta sniegšanu pasažieriem,” pauž AS “Pasažieru vilciens” valdes priekšsēdētājs Raitis Nešpors.
Biļešu reģistratoru izmantošana sekmēs arī pasažieru pilnvērtīgāku un precīzāku uzskaiti, sniedzot vērtīgus datus pakalpojumu turpmākai pilnveidošanai.
Ņemot vērā mainīto biļešu reģistrēšanas kārtību, atstājot biļešu reģistrāciju pašu pasažieru ziņā, nākotnē plānots ieviest arī papildu kontrolējošus mehānismus, kā nepieļaut pasažieru negodprātīgu rīcību, savlaicīgi nereģistrējot biļeti vai pārvietojoties bez braucienam derīgas biļetes. Tāpat pasažieri ir aicināti izturēties saudzīgi pret papīra formātā iegādātām biļetēm, tās nesaburzot un nesabojājot, tādā veidā nepadarot tās nederīgas gan reģistrēšanai, gan brauciena laikā uzrādīšanai kontrolei.
Tāpat pasažieri, veicot iekāpšanu vilcienā un biļešu reģistrāciju, aicināti nedrūzmēties pie kādām konkrētām durvīm, bet vienmērīgi izmantot visas ieejas vilcienā.
Ja biļetes reģistrācija kaut kādu iemeslu dēļ nav izdevusies vai arī ir radušies jautājumi par reģistratora pareizu izmantošanu, “Vivi” aicina pasažierus neuztraukties, bet vērsties pēc palīdzības pie vilciena konduktora kontroliera, kurš palīdzēs veikt biļetes reģistrēšanu un izskaidros biļešu reģistratora darbības principus. Pasažieri, kuriem nebūs izdevusies vilciena biļetes veiksmīga reģistrācija un kuri par to būs paziņojuši konduktoram kontrolierim, sodīti netiks.
“Vivi” ir vilciena pasažieru pārvadājumu zīmols, kas pieder AS “Pasažieru vilciens”.
AS “Pasažieru vilciens” veic vilciena pasažieru pārvadājumus ar zīmolu “Vivi”, sniedz ritošā sastāva remonta pakalpojumus un nodrošina komercreisu servisu. AS “Pasažieru vilciens” ir dibināta 2001. gadā, 2023. gadā uzsākta pasažieru pārvadājumu modernizācija, ieviests jauns pasažieru apkalpošanas standarts un vilciena pasažieru pārvadājumu zīmols “Vivi”. 2023. gadā tika pārvadāti 17,1 miljons pasažieru, 98,36% reisu izpildot precīzi pēc vilcienu kursēšanas grafika. Uzņēmums nodarbina vairāk nekā 950 darbinieku.
Papildu informācija:
Edgars Butāns
“Vivi” Komunikācijas un mārketinga daļas vadītājs
AS “Pasažieru vilciens”
Mob. tālr. nr.: 29837421
E-pasta adrese: edgars.butans@vivi.lv