Tikmēr “Vivi” vilcienu precizitāte jeb rādītājs, kas apliecina, cik reisu ir izpildīti atbilstoši vilcienu kustības grafikam, 2024. gada janvārī bija 91,7%. Pērn vilcienu precizitāte bija 98,3%.
“Kaut arī pašreizējā “Vivi” vilcienu precizitāte joprojām pārsniedz vidējo rādītāju Eiropas Savienībā 88%, tas nav precizitātes rādītājs, kuru līdz šim esam nodrošinājuši pasažieriem un kuru tiecamies atgūt. Pašlaik pakalpojuma stabilitātei esam spēruši vairākus soļus. Īstermiņā tas nozīmē izmaiņas grafikā līdz brīdim, kad “Škoda Vagonka” garantēs, ka uzņēmuma ražotie vilcieni darbojas bez defektiem. Jaunos vilcienus laižam satiksmē piesardzīgāk, plānojam jauno vilcienu kustību maršrutos, kur ir divi sliežu ceļi, kā arī izmantojam vecos vilcienus,” skaidroja AS “Pasažieru vilciens” valdes priekšsēdētājs Rodžers Jānis Grigulis.
“Tie, kuri ir braukuši jaunajā vilcienā, novērtē gan klusāku gaitu, gan patīkamāku vidi. Tāpēc esam pārliecināti, ka pēc tam, kad “Škoda Vagona” novērsīs tehniskās problēmas un varēsim jaunos vilcienus pilnībā ieviest kustībā, un “Vivi” atjaunos līdzšinējo precizitāti, pārvietošanās ar vilcienu kļūs vēl pieprasītāka. Strādāsim, lai atjaunojas pasažieru lojalitāte. Pagājušā gada pasažieru aptaujas dati rāda, ka 88% respondentu bija apmierināti ar vilcienu satiksmi Latvijā, turklāt šis rādītājs par 19 procentpunktiem pārsniedza kopējos pasažieru pārvadātāju nozares rādītājus,” teica Grigulis.
Savukārt 1. februārī AS “Pasažieru vilciens” mašīnisti instruktori, mācību instruktori un inženieri “Škoda Vagonka” speciālistu vadībā jaunajos elektrovilcienos apguva rīcības nestandarta un avārijas situācijās, piemēram, defektu konstatēšanu, bateriju uzlādes problēmu risināšanu un elektrovilciena avārijas vilkšanu.
Jau līdz šim 74 AS “Pasažieru vilciens” darbinieki ir piedalījušies un pabeiguši vairākas sertificētas “Škoda Vagonka” mācības, iegūstot pavisam 252 sertifikātus, kā arī visi 80 mašīnisti ir izgājuši pilnu kursu pēc “Škoda Vagonka” izstrādātā mācību plāna un materiāliem elektrovilcienu vadībai standarta apstākļos.
AS “Pasažieru vilciens” pasažieru aptauju 2023. gada jūlijā piecās dzelzceļa līnijās veica tirgus, sociālo un mediju pētījumu kompānija “Kantar”, kopumā aptaujājot gandrīz 3900 pasažieru. Izlases struktūra veidota, balstoties uz statistikas datiem par pasažieru plūsmu katrā no dzelzceļa līnijām. Pasažieri tika aptaujāti visās nedēļas dienās, dažādos vilcienu kursēšanas laikos, kā arī visos dzelzceļa līniju posmos.
Par vilciena pasažieru pārvadātāju “Vivi”
“Vivi” ir vilciena pasažieru pārvadājumu zīmols, kas pieder AS “Pasažieru vilciens”.
AS “Pasažieru vilciens” veic vilciena pasažieru pārvadājumus ar zīmolu “Vivi”, sniedz ritošā sastāva remonta pakalpojumus un nodrošina komercreisu servisu. AS “Pasažieru vilciens” ir dibināta 2001. gadā, 2023. gadā uzsākta pasažieru pārvadājumu modernizācija, ieviests jauns pasažieru apkalpošanas standarts un vilciena pasažieru pārvadājumu zīmols “Vivi”. 2022. gadā tika pārvadāti 15,7 miljoni pasažieru, 98,8% reisu izpildot precīzi pēc vilcienu kursēšanas grafika. Uzņēmums nodarbina vairāk nekā 970 darbinieku.
Papildu informācija:
Sigita Zviedre
“Vivi” Komunikācijas un mārketinga daļas vadītāja
AS “Pasažieru vilciens”
Mobilā tālruņa numurs: 26377286
E-pasta adrese: sigita.zviedre@vivi.lv