Uz autoceļa Kuldīga–Alsunga–Ēdole (P119) tiek veikti autoceļa seguma defektu labojumi.Pērnvasar šī ceļa posmā no Kuldīgas līdz krustojumam ar vietējo autoceļu Ēdole–Krauļi (V1282) SIABindersveica iesēdumu remontu un profila labošanu ar sekojošu virsmas apstrādi. Pēc darbu pabeigšanas ceļa virsma bija ar viendabīgu un vienmērīgu tekstūru, tomēr janvārī tur tika konstatēti defekti, kurus pamanīja arī autobraucēji.
VASLatvijas Valsts ceļispeciālisti apsekoja minēto ceļa posmu un konstatēja, ka šķembu atraušanās no ceļa virsmas ir notikusi atsevišķos posmos Ēdoles pusē. Būvdarbu garantija virsmas apstrādes būvdarbiem ir trīs gadi. Pavasarī, kad nokusa sniegs, bija iespējams pilnībā novērtēt defektu apjomu un iemeslus, un apstiprinājās, ka tie ir radušies būvnieku vainas dēļ, tāpēc remontdarbus SIABindersveiks par saviem līdzekļiem, atbilstoši līguma nosacījumiem.
Virsmas apstrāde ir ekonomiska tehnoloģija, kas ļauj saglabāt ceļa segumu, neveicot plašākus remontdarbus.Veicot virsmas apstrādi, uz asfalta tiek izlieta bitumena emulsija un izbērtas šķembiņas. To var darīt vienā vai divās kārtās, kas tiek pieveltņotas. Lai šķembas kārtīgi saistītos ar bitumenu, ceļš ir jāpiebrauc, tādēļ noteiktu laiku pēc virsmas apstrādes uz ceļa tiek saglabāts ātruma ierobežojums. Pēc noteikta laika nepiesaistītās šķembas tiek noslaucītas.
Informāciju sagatavoja VAS Latvijas Valsts ceļi Komunikācijas daļa