Ministru kabinets otrdien, 17. maijā, atbalstīja Satiksmes ministrijas rosinātos grozījumus Ceļu satiksmes likumā, kas paredz ieviest obligātu prasību apmeklēt uzvedības korekcijas programmas tiem autovadītājiem, kas pieķerti pie stūres alkohola vai narkotisko vielu reibumā.
Likumā paredzētas stingrākas prasības transportlīdzekļu vadīšanas tiesību iegūšanai un atgūšanai personai, kura ārstējusies no alkohola, narkotisko vai psihotropo vielu pārmērīgas, kaitējošas lietošanas vai atkarības.
Ierosinājums paredz, ka dzērājšoferiem būs jāpierāda vismaz vienu gadu stabila remisija, ko apliecina ārstējošā narkologa atzinums. Tāpat precizētais regulējums nosaka, ka transportlīdzekļa vadītājs, kurš sodīts par transportlīdzekļa vadīšanu alkohola reibumā vai narkotisko vai citu apreibinošo vielu ietekmē, transportlīdzekļu vadīšanas tiesības varēs atgūt pēc dalības uzvedības korekcijas programmā.
Transportlīdzekļa vadīšana alkohola, narkotisko vai citu apreibinošo vielu ietekmē vai reibumā, ir pārkāpums ar augstu sabiedrisko bīstamību. Tas apdraud ne tikai pašu transportlīdzekļa vadītāju, bet arī citu cilvēku veselību un dzīvību. Tādējādi arī valsts reakcijai uz šādu pārkāpumu nevajadzētu aprobežoties tikai ar pārkāpēja sodīšanu, it īpaši, ja šāds transportlīdzekļa vadītājs pēc pārkāpuma vēlas atgriezties ceļu satiksmē un atjaunot transportlīdzekļa vadīšanas tiesības.
Korekcijas programma, kas vadītāja apliecības atgūšanai būs jāapmeklē dzērājšoferiem, būs vērsta uz cilvēka domāšanas un izpratnes maiņu, apzinoties savas rīcības motīvus un sekas.
Otrdien apstiprinātie grozījumu Ceļu satiksmes likumā paredz vēl vairākas jaunas normas, tostarp vienkāršojot ceļa zīmju izvietošanu pašvaldībām uz laiku. Tāpat tiks samazināts administratīvais slogs caurlaižu izsniegšanai pasta pakalpojumu sniedzējiem, kam tās nepieciešamas, lai īslaicīgi apstātos vietās, kur tas aizliegts, atsevišķos gadījumos iebrauktu zem aizlieguma zīmēm, lai piegādātu sūtījumus.
Tāpat grozījumi likumā nodrošinās ceļu infrastruktūras drošības pārvaldības procedūras atbilstoši Eiropas Savienības Direktīvai 2019/1936 un to, ka turpmāk informācija par ceļu satiksmes noteikumu pārkāpumu reģistrētajiem soda punktiem būs ierobežotas pieejamības informācija.
Lai Ministru kabineta apstiprinātie grozījumi likumā stātos spēkā, tie vēl ir jāpieņem Saeimai.