Ceļu satiksmes drošības padomes tiešsaistes sēdē šodien, 4. novembrī, tās dalībnieki apsprieda ceļu satiksmes drošībai aktuālus jautājumus – infrastruktūras uzlabošanu, ceļu satiksmes negadījumu skaita samazināšanu, kā arī sabiedrības informēšanu un izglītošanu.
Satiksmes ministrs Tālis Linkaits, atklājot sēdi, pastāstīja, ka Latvijā ar jaunu pieeju izvērtēs situāciju uz autoceļiem. “Esam pievienojušies Eiropas Komisijas iniciatīvai līdz ar ceļu satiksmes negadījumu statistiku vērtēt arī citus ceļu satiksmes drošības indikatorus – braukšanas ātrumu; drošības jostu, bērnu sēdeklīšu, aizsargķiveru lietošanu; braukšanas paradumi; drošs transportlīdzeklis; ceļu infrastruktūra un palīdzības sniegšana pēc negadījuma. Šī informācija palīdzēs pieņemt faktos balstītus lēmumus, kā mazināt ceļu satiksmes negadījumu skaitu,” teica satiksmes ministrs.
Šo projektu realizē Satiksmes ministrija sadarbībā ar Ceļu satiksmes drošības direkciju – plānots, ka 2022. gada februārī būs pieejams projekta gala ziņojums. Turpmāk katru gadu tiks vākti un izvērtēti indikatoru dati.
Padomes dalībnieki tika iepazīstināti ar ceļu satiksmes negadījumu statistiku Latvijā 2021. gada 1. – 3. ceturksnī. Attiecībā pret to pašu periodu 2020. gadā pieaudzis ceļu satiksmes negadījumu skaits, bet samazinājies ceļu satiksmes negadījumos ievainoto skaits. Pieaugot elektroskrejriteņu popularitātei, pieaudzis ceļu satiksmes negadījumu skaits ar šiem transportlīdzekļiem – no 83 negadījumiem 2020. gada 1. – 3. ceturksnī līdz 245 negadījumiem tajā pašā periodā 2021. gadā.
Satiksmes ministrs Tālis Linkaits atzina, ka “pieaug pašvaldību loma drošas satiksmes veidošanai apdzīvotās vietās, kur notiek liela daļa ceļu satiksmes negadījumu, īpaši tie, kas skar mazāk aizsargātos ceļu satiksmes dalībniekus. Tāpat kā uz ceļiem, tā arī apdzīvotās vietās, pilsētās svarīgi nodrošināt atbilstošu infrastruktūru un mudināt iedzīvotājus ievērot ceļu satiksmes noteikumus.”
Sēdē VSIA “Latvijas Valsts ceļi” (LVC) informēja par paveikto ceļu infrastruktūras uzlabošanas projektu ietekmi uz ceļu satiksmes drošību. Māris Zaļaiskalns, LVC Satiksmes organizācijas pārvaldes direktors, iezīmēja – uz autoceļiem ar augstu satiksmes intensitāti cilvēki mēdz braukt uzmanīgāk, taču zemas satiksmes intensitātes ceļi var veicināt autovadītāju pārgalvību un līdz ar to arī palielināt ceļu satiksmes negadījumu iespējamību. LVC realizētie projekti, tostarp barjeru uzstādīšana gar ceļa malām, ribjoslas un signālstabiņi, ļāvuši samazināt negadījumu skaitu.
Tāpat Padome tika iepazīstināta ar vidējā ātruma kontroles ierīču uzstādīšanas projekta gaitu. Ir noteikti 16 posmi, kuros uzstādīt transportlīdzekļu vidējā ātruma kontroles ierīces, un nākamgad plānots pabeigt darbu pie elektropieslēgumu ierīkošanas un sakārtot nepieciešamos likumdošanas jautājumus, lai varētu pabeigt projekta ieviešanu.
Padome tika iepazīstināta arī ar Ceļu satiksmes drošības plāna 2021. – 2027. gadam rīcības virzieniem – drošs satiksmes dalībnieks, drošs transportlīdzeklis un droša vide.
Papildus informācija: Ceļu satiksmes drošības padome darbojas saskaņā ar Ministru kabineta 2019.gada 11.jūnija noteikumiem Nr.245 “Ceļu satiksmes drošības padomes nolikums”.
Sēdes ieraksts pieejams Satiksmes ministrijas YouTube lapā.