Satiksmes ministrs Tālis Linkaits un Ķekavas novada domes priekšsēdētājs Juris Žilko trešdien, 7. septembrī, atklāja ceļojošo vides izstādi "Ar vienu vilcienu rītdienā” un kopā ar projekta pārstāvjiem tikās ar Baldones iedzīvotājiem.
“Šī brīža ģeopolitiskajā situācijā Rail Baltica dzelzceļa līnijas izbūves nozīmība ir pieaugusi. Pa jauno dzelzceļu kursēs ne tikai starptautiskie, bet arī reģionālie un piepilsētas vilcieni, tādā veidā uzlabojot savienojamību starp novadiem. Ķekavas novads ir īpašs ar to, ka tajā atradīsies divas Rail Baltica stacijas – pie Ķekavas un Baldones,” atzīmēja Tālis Linkaits, atklājot izstādi.
Pēc izstādes atklāšanas sekoja Baldones iedzīvotāju tikšanās ar projekta “Rail Baltica” ieviesēju pārstāvjiem Latvijā. Uz jautājumiem par “Rail Baltica” īstenošanu Latvijā un Ķekavas novadā atbildēja Ēriks Diļevs, Rail Baltica kopuzņēmuma RB Rail AS Tehniskais direktors Latvijā un Artūrs Caune, SIA “Eiropas Dzelzceļa līnijas” valdes loceklis.
Ķekavas novadu šķērso “Rail Baltica” pamattrases posms caur Rīgu un daļa no Rīgas apvada projektēšanas posma Vangaži–Salaspils–Misa. Projektēšanas darbus Satiksmes ministrijas uzdevumā šajā posmā īsteno RB Rail AS, bet būvdarbus pēc konkrēto posmu būvprojektu apstiprināšanas veiks SIA “Eiropas Dzelzceļa līnijas”.
Baldonē plānotā reģionālā stacija atradīsies ārpus Baldones centra. Piekļuvi stacijai plānots veidot no autoceļa P98 Ķekava-Skaistkalne puses, savukārt piekļuve pasažieru platformām tiks nodrošināta pa gājēju tuneli. Atbilstoši prognozētai pasažieru plūsmai, Baldonē paredzēta vidēja lieluma reģionālo staciju un drīzumā plānots uzsākt tās būvprojektēšanu. Paredzētais stacijas nosaukums – Baldone.
Baldones tuvumā plānota arī apvienotā tilta pār Daugavu un ar to saistītās infrastruktūras būvniecība, kas funkcionāli savienos Daugavas labajā krastā esošo Rīgas apvedceļu A4 ar kreisajā krastā esošo autoceļu P85. Abos krastos šim nolūkam tiks projektēti un izbūvēti vairāklīmeņu apļveida ceļu mezgli. Autosatiksme un dzelzceļa satiksme uz tilta paredzēta divos līmeņos – augšējā izbūvējot četras joslas autotransporta satiksmei, bet apakšējā ātrgaitas divsliežu elektrificētu dzelzceļa līniju. Projekta īstenotāju iecere ir pabeigt apvienotā tilta būvprojekta izstrādi līdz 2023. gada beigām, lai pēc pieteiktā finansējuma saņemšanas no Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta Militārās mobilitātes aploksnes uzsāktu tā būvniecību.
No iedzīvotājiem tikšanās laikā tika saņemti dažādi jautājumi – par dzelzceļa izbūves darbu uzsākšanas laiku un to ilgumu Baldones posmā, par plānoto reģionālo staciju un tajā plānoto automašīnu stāvlaukuma lielumu, par velosipēdu ceļa izbūvi nokļūšanai uz staciju, par vietējo, tostarp Lapsēnu ceļa šķērsojumiem, kā arī atsavināšanu un citiem jautājumiem.
Informācija par izstādi:
Izstāde pie Baldones Kultūras centra Daugavas ielā 2 būs aplūkojama līdz 21. septembrim.
Izstādes apmeklētāji aicināti saistošā un viegli uztveramā veidā iepazīties ar “Rail Baltica” projekta pašreizējām aktualitātēm, plānoto starptautisko un reģionālo satiksmi, kravu loģistikas attīstības iespējām novadu pašvaldībās, kā arī ar faktiem par vēsturisko dzelzceļa savienojumu ar Eiropu.
Pēc pieturas Baldonē izstāde turpinās savu ceļojumu uz Ropažu novadu, ko šķērsos topošā Eiropas sliežu platuma dzelzceļa līnija. Izstādes ceļojums pa novadu pašvaldībām Latvijā turpināsies līdz oktobra beigām. Noslēgumā izstāde tiks nodota Latvijas Dzelzceļa vēstures muzejam, turpmākai ekspozīcijai muzeja āra teritorijā.
Izstāde tapusi ar Eiropas Savienības Eiropas infrastruktūras savienošanas instrumenta atbalstu un sadarbībā ar novadu pašvaldībām.
Vairāk foto skatīt šeit: https://www.flickr.com/photos/satiksmes_ministrija/albums/72177720301951023