Valdība 11. februārī izskatīja Satiksmes ministrijas ziņojumu par naudu, kas vajadzīga Rail Baltica projektam 2025. gadā. Viņi nolēma pārdalīt 3,34 miljonus eiro no ministrijas budžeta, lai segtu Latvijas izmaksas projektā 2024. un 2025. gadā.

Satiksmes ministrija kopā ar projekta īstenotājiem visu laiku pārskata tehniskos risinājumus un izmaksas, lai samazinātu vajadzīgo naudu pirmajai projekta kārtai.

Šobrīd viņi domā, ka varētu ietaupīt aptuveni 400 miljonus eiro, vienkāršojot tehniskos risinājumus un samazinot trokšņu barjeru un ceļu pārvadu skaitu.

Pēc 2024. gada budžeta pārskatīšanas RB Rail izmaksas samazinātas par 6,2 miljoniem eiro. Projekta īstenotāja SIA 'Eiropas Dzelzceļa līnijas' budžets samazināts par 25%.

Valdība atbalstīja priekšlikumu pārdalīt 3,34 miljonus eiro no ministrijas programmām, lai pildītu līgumu ar RB Rail AS.

RB Rail AS naudu saņem tikai no Eiropas Savienības un dalībvalstu līdzfinansējuma, tāpēc neattiecināmās izmaksas jāsedz no valsts budžeta.

Baltijas valstis šīs izmaksas sedz vienādās daļās, bet savas valsts izmaksas pilnā apmērā. Piešķirtā nauda segs Latvijas daļas izdevumus, ko līdzīgi nodrošina arī Lietuva un Igaunija.

Nauda tiks izmantota arī RB Rail AS izmaksu segšanai, kuras Eiropas Komisija 2023. gadā neatbalstīja.

Tas ļaus turpināt projektēšanas darbus, apmaksāt juridiskos pakalpojumus un citus projekta darbus. Finansējums piešķirts arī Skuķīšu HES izpētei, kas atrodas Rail Baltica trasē.

Valdība nolēma pārdalīt 2,89 miljonus eiro no programmas "Rail Baltica infrastruktūras pārvaldība" un 450 tūkstošus eiro no programmas "Nozaru vadība un politikas plānošana".

Valdība arī saprata, ka būs vajadzīgi papildu līdzekļi 2025. gadā, lai segtu citas Rail Baltica un Rīgas Centrālās stacijas un lidostas izmaksas.

Satiksmes ministrija kopā ar Finanšu ministriju turpinās meklēt risinājumus šo izmaksu segšanai.