Saskaņā ar Ministru kabineta rīkojumu nr.655 Par ārkārtējās situācijas izsludināšanu Latvijas Republikā no 2020.gada 9.novembra līdz 6.decembrim to pasta sūtījumu izsniegšanas faktu elektroniskajās ierīcēs, kam nepieciešams klienta paraksts par saņemšanu, klientu vietā fiksēs paši Latvijas Pasta darbinieki: pastnieki – mobilajos viedtālruņos, Eksprespasta kurjeri – mobilajos termināļos, pasta nodaļu operatori – kases sistēmu elektroniskā paraksta ierīcēs. Šāda kārtība izslēgs risku, ko Covid-19 izplatības apstākļos laikā varētu radīt klientu parakstīšanās mobilajās viedierīcēs.
Atbilstoši Ministru kabineta rīkojuma nr.655 Par ārkārtējās situācijas izsludināšanu 5.36.punktam ārkārtējās situācijas laikā nav piemērojams normatīvajos aktos noteiktais nosacījums par pienākumu adresātam parakstīties informatīvā paziņojuma zonā datums un paraksts vai uz paraksta attēla iegūšanas aparāta sensora, ja pasta komersants, izmantojot sūtījumu apstrādes sistēmas, kas sagatavo un apkopo sūtījumu saņemšanas datus, nodrošina dokumentārus vai elektroniskus pierādījumus tam, ka konkrētais sūtījums ir izsniegts.
Vairāku veidu – ierakstītu, apdrošinātu, eksprespasta – pasta sūtījumu piegādes nosacījumi paredz to nodošanu klienta rokās pret parakstu. Šāda kārtība saglabāsies arī ārkārtējās situācijas laikā, izsniedzot attiecīgos sūtījumus klientam personiski un ievērojot visus nepieciešamos drošības pasākumus.
Taču, lai minimizētu risku, ko Covid-19 krīzes laikā varētu radīt klientu parakstīšanās elektroniskajās ierīcēs par sūtījuma saņemšanu, izsniegšanas faktu ārkārtējās situācijas laikā fiksēs paši pasta darbinieki. Pastnieki šāda sūtījuma izsniegšanu fiksēs mobilajā viedtālrunī, Eksprespasta kurjeri – mobilajā terminālī, bet pasta nodaļu operatori – elektroniskā paraksta ierīcē pie kases sistēmas.
Minētā kārtība būs spēkā līdz ārkārtējās situācijas beigām vai līdz jaunām izmaiņām. Analoga sistēma darbojās arī Latvijas Republikā iepriekš noteiktās ārkārtējās situācijas laikā pavasarī un ir spēkā vairākās Eiropas valstīs.
Latvijas Pasta darbiniekiem noteikti pastiprināti personiskās higiēnas un inventāra papildu dezinfekcijas pasākumi.
Ja tiks noteikti papildu ierobežojumi, Latvijas Pasts nekavējoties informēs par turpmākajām darbībām.
Par VAS Latvijas Pasts
Latvijas Pasts nodrošina plašāko pasta pakalpojumu pieejamību visā Latvijas teritorijā, uzturot vairāk nekā 600 pasta pakalpojumu sniegšanas vietu. Uzņēmuma pamatfunkcija ir universālā pasta pakalpojuma sniegšana, papildus nodrošinot arī komercpārvadājumu, eksprespasta, maksājumu, preses, mazumtirdzniecības un filatēlijas pakalpojumus. Latvijas Pasts ir valstij pilnībā piederošs uzņēmums, kurā strādā ap 3200 darbinieku. Uzņēmuma iekšzemes sūtījumu piegādes kvalitātes mērījumus veic viena no Latvijas vadošajām tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūrām Kantar TNS, savukārt pārrobežu sūtījumu piegādes kvalitātes kontroles mērījumi tiek nodrošināti Starptautiskās pasta korporācijas (International Post Corporation) ietvaros ar izpētes kompāniju Kantar TNS, Ipsos un Quotas starpniecību.
Sīkākai informācijai:
Gundega Vārpa | Ārējo komunikāciju vadības daļas vadītāja
Tālr.: +371 67608505 | Mob.: +371 26628729
E-pasts: pr@pasts.lv; gundega.varpa@pasts.lv
twitter.com/latvijas_pasts|facebook.com/latvijas.pasts|instagram.com/latvijas_pasts