Aizvadītajā nedēļā valdībā apstiprināta lidostas “Rīga” Covid-19 valsts ieguldījuma līdzdalības izbeigšanas stratēģija. Lidosta “Rīga”, salīdzinot ar pandēmijas sākumu 2020. gadā, uzrādījusi izaugsmi, kas ļauj lemt par valsts atbalsta izbeigšanu.
Ministru kabinets ceturtdien, 14. jūlijā, apstiprināja lidostas “Rīga” Covid-19 valsts ieguldījuma līdzdalības izbeigšanas stratēģiju, kā to paredz Eiropas Komisijas (EK) 2020. gada 19. martā pieņemtais paziņojums “Pagaidu regulējums valsts atbalsta pasākumiem, ar ko atbalsta ekonomiku pašreizējā Covid-19 uzliesmojuma situācijā”.
Lidostas “Rīga” valdes priekšsēdētāja Laila Odiņa atzīmē, ka pēdējos divus mēnešus lidosta jau strādājusi ar peļņu un, ja šī gada rudenī netiks ieviesti radikāli ceļošanas ierobežojumi pandēmijas dēļ, prognozējams, ka lidosta šo gadu noslēgs bez zaudējumiem un, iespējams, pat ar nelielu peļņu.
Lidosta “Rīga” 2022. gada janvārī-jūnijā apkalpojusi 2,22 miljonus pasažieru, kas ir tikpat, cik visa 2020. gada laikā, liecina lidostas operatīvie dati par lidostas darbības rezultātiem pirmajā pusgadā.
Šā gada jūnijā lidostā apkalpoti gandrīz 550 tūkstoši pasažieru, kas, salīdzinot ar 2019. gada jūniju, ir samazinājums par 28%. Pasažieru skaita samazinājums zem 30% atzīmes sasniegts pirmo reizi pēc pandēmijas izraisītās krīzes. Vienlaikus, ja datus salīdzina ar 2020. gada pirmo pusgadu, tad pieaugums ir 448%.
Jāatgādina, ka EK 2021. gada 8. martā pieņēma pozitīvu lēmumu par valdības atbalstu starptautiskajai lidostai “Rīga”, palielinot tās pamatkapitālu par 39,74 milj. eiro, t.sk. 35,23 milj. eiro kapitāla iepludināšanu un 4,51 milj. eiro, atļaujot lidostai nemaksāt 20% dividendes no peļņas par 2019. gadu.