Valdība 19. decembrī atbalstījusi Satiksmes ministrijas (SM) virzītos grozījumus normatīvajā regulējumā attiecībā uz Eiropas Savienības (ES) fondu finansējumu projektiem satiksmes nozarē.
Grozījumu mērķis ir veicināt ES fondu finansēto projektu mērķu un rādītāju sasniegšanu, nodrošinot projektu funkcionalitāti. Atsevišķu projektu darbības finansējuma saņēmējam būs iespējams turpināt par saviem līdzekļiem, savukārt LDZ īstenotie projekti tiks pakāpeniski īstenotas divos ES fondu plānošanas periodos un finansējuma pārdale ļaus uzlabot Kohēzijas fonda (KF) finansējuma apguvi un mazinās riskus nesaņemt pilnā apmērā tā piešķīrumu Latvijai.
Ņemot vērā, ka jaunu elektrovilcienu iegādes projekts pakāpeniski tiks īstenots divos ES fondu 2014.-2020. un 2021.-2027.gada plānošanas periodos un ka tā īstenošanai ES fondu 2014.-2020. gada plānošanas periodā paredzētais finansējums netiks izmantots pilnā apmērā, grozījumi normatīvajā regulējumā paredz KF finansējuma novirzīšanu “Rīgas satiksme” (RS) tramvaja infrastruktūras attīstības projektam papildu aktivitāšu, kas paredz tramvaju sliežu infrastruktūras uzlabojumus, īstenošanai, tādejādi maksimāli izmantojot pieejamo KF finansējumu.
Tāpat grozījumi normatīvajā regulējumā un projektu posmošana plānota, lai sekmīgi pabeigtu VAS “Latvijas dzelzceļš” (LDz) īstenotos infrastruktūras modernizācijas projektus: “Dzelzceļa infrastruktūras modernizācija vilcienu kustības ātruma paaugstināšanai” un “Dzelzceļa pasažieru infrastruktūras modernizācijas”, kā arī VAS “Starptautiskā lidosta “Rīga”” īstenoto projektu “Drošas un videi draudzīgas infrastruktūras attīstība Starptautiskā lidostā “Rīga””, kurā radušās problēmas ar projektā paredzēto būvniecības darbu pabeigšanu līdz šī gada beigām.