Nozares ziņas Aviācija
airBaltic_Customer_Survey_2023

Latvijas lidsabiedrība airBaltic ir apkopojusi savas ikgadējās klientu aptaujas rezultātus par 2023. gadu. Plašajā aptaujā, kurā tika apkopotas atsauksmes no vairāk nekā 10 000 airBaltic tiešo klientu, kuri ceļoja 2023. gadā, ir iegūts padziļināts ieskats par klientu paradumiem, vēlmēm un apmierinātības līmeni. Šie secinājumi uzsver uzņēmuma spēcīgo pozīciju tirgū un apņemšanos nodrošināt klientu apkalpošanu augstākajā līmenī.

Aptaujā piedalījās respondenti no vairāk nekā 20 valstīm, īpašu uzmanību pievēršot Latvijai, Lietuvai, Igaunijai un Somijai, kas ir airBaltic bāzes tirgi. Aptauja tika veikta tiešsaistē, izmantojot datorizētas tīmekļa intervijas, un tajā piedalījās 10 475 respondenti, sasniedzot ievērojamu 10,5% atsaucības līmeni. Šie dati tika ievākti 2024. gada martā.

airBaltic prezidents un izpilddirektors Martins Gauss (Martin Gauss) norāda: “Mēs esam ļoti gandarīti par mūsu klientu pozitīvajām atsauksmēm. Tas apliecina uzņēmuma apņemšanos nodrošināt augstākās klases ceļošanas pieredzi. Šajā aptaujā gūtās atziņas palīdzēs mums nepārtraukti uzlabot mūsu pakalpojumus un nodrošināt mainīgās pasažieru vajadzības. Raugoties nākotnē, airBaltic plāno turpināt paplašināt savu maršrutu tīklu, uzlabot pakalpojumus un arī turpmāk koncentrēties uz klientu apmierinātību. Šo centienu mērķis ir nodrošināt, lai airBaltic arī turpmāk būtu ceļotāju iecienītākā lidsabiedrība Baltijas reģionā un ārpus tā.”

Uzlabojums gada griezumā un unikāla pozīcija

airBaltic ir nostiprinājusi savu pozīciju kā ceļotāju pirmo izvēli – lidsabiedrību izvēlas 59% respondentu. Gadu iepriekš airBaltic kā pirmā izvēle bija 56% ceļotāju.

Ceļojumu biežums un preferences

89% respondentu norāda, ka pēdējo sešu mēnešu laikā ceļojuši vismaz vienu reizi, bet 40% lidojuši reizi divos līdz trīs mēnešos. Pastāvīgais ceļošanas paradums liecina par airBaltic klientu lojalitāti. Runājot par iecienītākajām lidostām, 42% respondentu joprojām visbiežāk izvēlas RIX Rīgas lidostu, tādējādi uzsverot lidsabiedrības spēcīgo klātbūtni un savienojamību reģionā.

Ceļošanas iemesli

Aptaujā tika noskaidrots, ka brīvdienas kopā ar ģimeni ir galvenais ceļošanas iemesls, ko minēja 50% respondentu. Tālāk sekoja atpūtas ceļojumi (40%), kā arī draugu un ģimenes apciemošana (33%). Korporatīvie ceļojumi veidoja 30%, un atpūtas vai darba braucienus minēja 24% respondentu. Šīs atziņas liecina, ka personisko un komandējumu braucienu īpatsvars ir līdzīgs.

Ceļabiedri un kompānija

Lielākā daļa respondentu dod priekšroku ceļošanai kopā ar dzīvesbiedru vai partneri (58%), 48% bieži ceļo vieni, bet 30% ceļo kopā ar bērniem.

Lidsabiedrības izvēle un klientu lojalitāte

airBaltic joprojām ir iecienītākā lidsabiedrība 89% respondentu, kas ir ievērojams rādītājs, īpaši salīdzinājumā ar tuvākajiem konkurentiem – attiecīgi 34% un 31%. Šis augstais rādītājs tiek skaidrots ar ērtajiem lidojumu laikiem, konkurētspējīgām cenām un plašo lidojumu tīklu. airBaltic rekomendācijas indekss (NPS) ievērojami palielinājies, sasniedzot 40 punktus 2024. gadā salīdzinājumā ar 29 punktiem 2023. gadā.

Vērtīgākie pakalpojumi un klientu atziņas

Reģistrēta bagāža ir papildpakalpojums, ko pasažieri joprojām novērtē visaugstāk, tam seko sēdvietu rezervēšana un smagā rokas bagāža. Kā galvenie iemesli, kāpēc pasažieri izvēlas airBaltic, nevis citas lidsabiedrības, tika minēti ērti lidojumu laiki (51%), izdevīgu cenu piedāvājumi (43%) un plašs galamērķu tīkls (31%).

Aptaujā tika uzsvērta arī airBaltic unikālā pozīcija ceļotāju apziņā. Lidsabiedrība tiek uztverta kā hibrīds, kas apvieno gan tradicionālo, gan zemo cenu pārvadātāju elementus, un tas to atšķir no citām lidsabiedrībām. Šī unikālā pozīcija airBaltic padara spēcīgāku un konkurētspējīgāku.

airBaltic lepojas ar to, ka piedāvā komfortu un augstas kvalitātes pakalpojumus bez augstām izmaksām. Pasažieriem ir pieejamas dažādas cenu iespējas, tostarp biļetes gan Ekonomiskajā, gan Biznesa klasē. Biļetes ekonomiskajā klasē ir piemērotas ceļotājiem, kuri vēlas elastību, izvēloties tādus papildpakalpojumus kā reģistrēto bagāžu, smago rokas bagāžu, ēdināšanu lidmašīnā un iepriekšēju sēdvietu rezervāciju. Biznesa klases biļetes nodrošina pilna servisa biļešu komplektu, kas iekļauj prioritāru reģistrēšanos un iekāpšanu, sēdvietu biznesa klasē salona priekšpusē ar papildu brīvu sēdvietu, lai nodrošinātu lielāku privātumu, trīs ēdienu gardēžu maltīti, neierobežotu daudzumu dzērienu un ātrāku izkāpšanu no lidmašīnas pēc ielidošanas.

airBaltic nodrošina lidojumus vairāk nekā 130 maršrutos no Rīgas, Tallinas, Viļņas, Tamperes un sezonāli no Grankanārijas piedāvājot ērtus savienojumus lidsabiedrības maršrutu tīklā Eiropā, Tuvajos Austrumos, Ziemeļāfrikā un Kaukāza reģionā. Pilns airBaltic lidojumu saraksts un biļetes ir pieejamas uzņēmuma mājaslapā www.airbaltic.com.

Par airBaltic īsumā:

airBaltic (Air Baltic Corporation AS) ir akciju sabiedrība, kas dibināta 1995. gadā. Galvenais akcionārs ir Latvijas valsts ar 97,97% akciju, kamēr pārējiem akcionāriem pieder 2,03%. airBaltic piedāvā ērtus savienojumus uz vairāk nekā 70 galamērķiem maršrutu tīklā Eiropā, Tuvajos Austrumos, Ziemeļāfrikā un Kaukāza reģionā. Savas pastāvēšanas 28 gados airBaltic kļuvusi par spēcīgu un starptautiski atzītu lidsabiedrību, kas nodarbina vairāk nekā 2 500 darbinieku. airBaltic flotē ir 48 Airbus A220-300 lidmašīnas un tās flote ir viena no jaunākajām Eiropā. Lidsabiedrība ir saņēmusi vairākus starptautiskus apbalvojumus par izcilību, inovatīviem pakalpojumiem un saviem sasniegumiem. Skytrax ir atzinusi airBaltic trīs gadus pēc kārtas par labāko lidsabiedrību savā reģionā. Turklāt Starptautiskā Gaisa satiksmes asociācija (IATA) piešķīrusi airBaltic Daudzveidības un iekļaujošas komandas balvu 2022. gadā. 2023. gadā tā saņēma APEX Pasažieru izvēles balvu par labāko apkalpošanu lidmašīnās Eiropā. Papildus tam 2024. gadā airBaltic tika apbalvota ar PROS AI Inovatora balvu 2024 par mākslīgā intelekta izmantošanu, lai optimizētu darbību.

Papildu informācija:

airBaltic Korporatīvās komunikācijas nodaļa
Air Baltic Corporation AS
E-pasts: pr@airbaltic.com