VAS «Latvijas Pasts» padome izsludina konkursu uz Valsts akciju sabiedrības «Latvijas Pasts» (turpmāk – Pasts) valdes priekšsēdētāja/-as un valdes locekļa/-les amatu.
Valdes locekļiem/-lēm ir jāspēj:
- nodrošināt efektīvus, ērtus un pieejamus, kā arī uz aktuālajām klientu vajadzībām orientētus, kvalitatīvus iekšzemes un pārrobežu pasta un loģistikas pakalpojumus;
- organizēt un vadīt Pasta darbu, izmantojot inovatīvas pieejas, kā arī jaunākos informācijas un komunikācijas tehnoloģiju sasniegumus;
- veicināt pasta pakalpojumu, kā arī augstas integritātes un pieejamības pasta tīkla efektīvu darbību un ilgtspējīgu attīstību;
- stiprināt Pasta kā droša un uzticama partnera tēlu;
- veicināt Latvijas Pasta iespēju kļūt par līderi reģionālajā pasta un loģistikas pakalpojumu tirgū.
Pasta vakantajiem valdes priekšsēdētāja/-as un valdes locekļa/-les amatiem ir noteiktas šādas atbildības jomas (divi amatu profili):
-
valdes priekšsēdētāja/-as - izpilddirektora/-es (CEO), ar kompetenci un atbildību uzņēmumu un komandas vadībā, iesaistīto pušu vadībā;
-
valdes locekļa/-les – komercdirektora/-es (CCO) ar biznesa attīstības un inovācijas ieviešanas funkciju (turpmāk – Konkurss).
Pasta valdes priekšsēdētāja/-as un valdes locekļa/-les amatu kandidātiem ir izvirzītas šādas obligātās minimālās prasības:
-
valsts valodas zināšanas C1 līmenī atbilstoši Ministru kabineta noteikumiem Nr.733 un Valsts valodas likuma 6.pantam;
-
angļu valodas zināšanas C1 līmenī atbilstoši Eiropas kopīgajām nostādnēm valodu apguvei;
-
akadēmiskā augstākā vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība ekonomikā, uzņēmējdarbībā, vadībzinātnē, informācijas tehnoloģiju, loģistikā, datorzinātņu jomā, finansēs vai citā pielīdzināmā jomā, kas nodrošina nepieciešamo zināšanu un kompetenču kopumu, lai profesionāli pildītu valdes locekļa pienākumus;
-
vismaz triju gadu pieredze (kas iegūta pēdējos 10 gados) vidējā vai lielā uzņēmumā valdes loceklim līdzvērtīgā vadoša amatā (valdes loceklis, uzņēmuma vadītājs vai cits augstākā līmeņa vadības amats, kas tieši atskaitās uzņēmuma vadībai vai valdei), kas nodrošina kompetences un zināšanas, kuras nepieciešamas, lai profesionāli pildītu valdes locekļa uzdevumus konkrētajā amatā;
-
atbilstība likuma “Par valsts noslēpumu” 9.pantā noteiktajām prasībām, Publiskas personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldības likuma 31.panta ceturtās daļas prasībām, likuma “Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā” 7.panta ceturtajā daļā noteiktajiem ierobežojumiem, atbilstību;
-
nevainojama reputācija.
Valdes priekšsēdētāja/-as amata kandidātiem papildu vērtējamās un vēlamās prasības (pēdējo 10 gadu laikā):
-
pieredze darbā uzņēmumā, kas darbojas loģistikas vai pasta pakalpojumu, vai citā radniecīgā darbības jomā, tiks uzskatīt par priekšrocību;
-
pieredze vadīt un pārraudzīt uzņēmuma stratēģijas un stratēģiskā plāna, īstermiņa un ilgtermiņa mērķu, darbības rādītāju (angl. KPI) izstrādi, saskaņošanu, apstiprināšanu, izpildi, pārskatu sniegšanu;
-
pieredze uzņēmuma pārmaiņu vadīšanā;
-
pieredze un izpratne budžeta sagatavošanas pārvaldīšanā, apstiprināšanā, izpildē un rezultātu pārskatāmības pārvaldīšanā;
-
pieredze vidēju vai lielu komandu vadībā un motivēšanā (kopējais darbinieku skaits ne mazāks par 30);
-
pieredze/izpratne par uzņēmuma tēla un sociāli atbildīgas kultūras veidošanu un uzņēmuma pārstāvēšanu dažādām iesaistītajām pusēm, komunikācijas vadībā;
-
izpratne un zināšanas par valsts kapitālsabiedrību darbību un to pārvaldi, labas korporatīvās pārvaldības principiem un iesaistīto pušu vadību;
-
izpratne par pasta pakalpojumiem, to sniegšanu un regulatoro vidi.
Valdes locekļa/-les amata kandidātiem papildu vērtējamās un vēlamās prasības (pēdējo 10 gadu laikā):
-
pieredze darbā uzņēmumā, kas darbojas loģistikas vai pasta pakalpojumu, vai citā radniecīgā darbības jomā tiks uzskatīt par priekšrocību;
-
pieredze izstrādāt, ieviest, vadīt un pārraudzīt uzņēmuma komercstratēģiju, tās plāna, īstermiņa un ilgtermiņa mērķu, darbības rādītāju (angl. KPI) izstrādē, saskaņošanā, apstiprināšanā, izpildē, pārskatu sniegšanā, t.sk. sagatavot un nodrošināt pārdošanas plāna, mārketinga plāna izpildi, kā arī atbilstošu budžeta un finanšu prognožu izstrādi;
-
pieredze vidēju vai lielu komandu vadībā un motivēšanā (kopējais darbinieku skaits ne mazāks par 30), un darba izpildes vadībā (atbilstošu sasniegumu rādītāju mērījumu izstrādāšana un izmantošana darbinieku motivēšanā un komandas locekļu snieguma novērtēšanā);
-
pieredze produktu un pakalpojumu pārdošanā, izstrādē un ieviešanā, mārketinga vadīšanā, biznesa attīstības plānošanā;
-
pieredze uzņēmuma attiecību nodrošināšanā ar klientiem, konkurētspējīgu produktu un pakalpojumu piedāvājuma pieejamības nodrošināšanā;
-
pieredze produktu un pakalpojumu klāsta un kvalitātes nodrošināšanā, attīstīšanā un pilnveidošanā gan Latvijas, gan Starptautiskos tirgos;
-
izpratne/zināšanas par uzņēmumu zīmola(u) izmantošanu un attīstību;
-
izpratne un zināšanas par valsts kapitālsabiedrību darbību un to pārvaldi, labas korporatīvās pārvaldības principiem un iesaistīto pušu vadību.
Valdes priekšsēdētāja/-as amata kandidātu kompetence tiek vērtēta šādās jomās: komandas vadīšana un līderība, stratēģiskais redzējums, lēmumu pieņemšana un atbildība, plānošana un organizēšana, orientācija uz rezultātu sasniegšanu.
Kā būtiskākās kompetences tiek noteiktas: komandas vadīšana un līderība, stratēģiskais redzējums.
Valdes locekļa/-les amata kandidātu kompetence tiek vērtēta šādās jomās: stratēģiskais redzējums, orientācija uz attīstību, pārmaiņu vadīšana, plānošana un organizēšana.
Kā būtiskākās kompetences tiek noteiktas: stratēģiskais redzējums, pārmaiņu vadīšana.
Mēneša atalgojums:
-
valdes priekšsēdētājam 10225 EUR pirms nodokļu nomaksas;
-
valdes loceklim 9202 EUR pirms nodokļu nomaksas.
Pieteikumu konkursam lūdzam iesniegt līdz 2024. gada 5. jūlijam (ieskaitot) ar norādi “Pasts valdes konkursam”, sūtot elektroniska dokumenta veidā, izmantojot drošu elektronisko parakstu, vai rakstveidā parakstītus un ieskenētā veidā nosūtot uz e-pasta adresi: cv@eiropersonals.lv .
Kandidātus lūdzam iesniegt šādus dokumentus:
-
personīgi vai elektroniski parakstītu un datētu motivētu pieteikuma vēstuli, iekļaujot informāciju, kas apliecina Konkursa sludinājumā norādītās izglītības, pieredzes un prasmju esamību, norādot vēlamo kompetences jomu (amata profilu); ja vēlas kandidēt vairākās jomās, tad amata profilus vēlams norādīt prioritārā secībā;
-
(lūdzam lejuplādēt un izmantot sludinājumam pievienoto formu);
-
, kurā norādīta iegūtā izglītība un papildu izglītība, kurā iekļauts arī pašvērtējums par valodu zināšanām, norādīta vadības pieredze pēdējo desmit gadu laikā, t.sk. ieņemamais amats, pakļautība, būtiskākā informācija par darba vietu, vadīto komandu lielums, atbildības un pienākumi, un nozīmīgākie sasniegumiem attiecīgajā darba vietā, kas apliecina pieredzi un atbilstību izvirzītajām prasībām, un kur ir norādīta kontaktinformācija (lūdzam lejuplādēt un izmantot sludinājumam pievienoto formu);
-
augstāko izglītību apliecinošu dokumentu kopijas (ja augstākā izglītība iegūta ārvalstīs, tad ir jāiesniedz izziņa no Akadēmiskās informācijas centra par izglītības pielīdzināšanu);
-
valsts valodas prasmes apliecinoša dokumenta kopija (iesniedz tikai tie kandidāti, kuri izglītību nav ieguvuši valsts valodā);
-
citus dokumentus (ja nepieciešams), kas apliecina kandidātam izvirzīto prasību izpildi.
Kandidātiem, kuri tiks virzīti konkursa otrajai kārtai, tiks lūgts iesniegt sagatavotu stratēģisko redzējumu Pasta darbību un galvenajiem nākotnes izaicinājumiem un to risinājumiem prezentācijas formā (prezentācijas ilgums līdz 15 minūtēm).
VAS “Latvijas Pasts” valdes priekšsēdētāja/-as un valdes locekļa/-les atlases un novērtēšanas process sastāvēs no 3 (trīs) kārtām, un to īstenos atlases konkursa nominācijas komisija un personāla atlases kompānija SIA “Eiro Personāls”.
Pamatojoties uz Fizisko personu datu apstrādes likuma 25. panta pirmo daļu, informējam: pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šī atlases konkursa norisi. Personas datu apstrādes pārzinis ir VAS “Latvijas Pasts”, datu apstrādi veic personāla atlases konsultantu SIA “Eiro Personāls”. Jums ir tiesības atsaukt savu piekrišanu personas datu apstrādē jebkurā laikā, rakstot pieprasījuma uz: nominacija@pasts.lv (ja vēlaties, lai VAS “Latvijas pasts” pārtrauc Jūsu datu apstrādi) vai cv@eiropersonals.lv (ja vēlaties, lai SIA “Eiro Personāls” pārtrauc Jūsu datu apstrādi).
VAS “Latvijas Pasts” valdes locekļa amata kandidātu atlasei un novērtēšanai ir izveidota nominācijas komisija, kuras uzdevums ir izvērtēt kandidātus valdes locekļa amatam, šādā sastāvā: Kaspars Rokens – komisijas vadītājs – VAS “Latvijas Pasts” padomes priekšsēdētājs; Māris Macijevskis – komisijas loceklis – VAS “Latvijas Pasts” padomes loceklis; Dzintra Gasūne – komisijas locekle – Valsts kancelejas Kapitālsabiedrību pārvaldības nodaļas vadītāja; Andris Grafs – komisijas loceklis – Baltijas korporatīvās pārvaldības institūta viceprezidents, vadītājs Latvijā; Uldis Biķis – komisijas loceklis – Latvijas Darba devēju konfederācijas padomes loceklis, AS“Latvijas Finieris” padomes priekšsēdētājs; Ivonna Plaude – komisijas locekle - Reģionālo mediju asociācijas vadītāja; Edgars Strazds – komisijas loceklis – AS “Unifiedpost” direktors; Ināra Mukāne – Mirtezani - novērotājs (bez balsstiesībām) – VAS “Latvijas Pasts” Personāla vadības daļas vadītāja; Irēna Liepiņa – novērotājs (bez balsstiesībām) – Latvijas Sakaru darbinieku arodbiedrības PRO prezidente.