Līdz 11. novembrim ikviens var iepazīties un sniegt savus priekšlikumus par Satiksmes ministrijas sagatavoto informatīvo ziņojumu “Par valsts mikromobilitātes infrastruktūras attīstību”. Gājēju un velosipēdu ceļi veido mikromobilitātes infrastruktūru, kas ir nozīmīga satiksmes infrastruktūras daļa, it īpaši apdzīvotās vietās un ap tām.
“Pirmo reizi Latvijā izstrādāta valsts mikromobilitātes infrastruktūras attīstības stratēģija, kam būs nozīmīga loma valsts un pašvaldību satiksmes infrastruktūras sakārtošanā, īpašu uzmanību pievēršot gājēju un velosipēdistu interesēm,” saka Satiksmes ministrijas parlamentārais sekretārs Jānis Butāns, aicinot ikvienu interesentu iepazīties ar ministrijā sagatavoto stratēģiju un izteikt savu viedokli.
Nopietns šķērlis mikromobilitātes attīstībai ir piemērotas infrastruktūras trūkums gan apdzīvotās vietās, gan ārpus tām. Līdz šim veiktajos pārvietošanās jeb mobilitātes paradumu pētījumos iedzīvotāji izteikuši vēlmi ikdienas braucieniem biežāk izmantot velosipēdu, taču norādījuši, ka trūkst piemērotas infrastruktūras.
Pašreizējā velo ceļu infrastruktūra izveidota fragmentāri, tāpēc iedzīvotāji ar velosipēdiem pārvietojas pa augstas intensitātes ielām vai pa ietvēm kopā ar gājējiem. Tā nav droša pārvietošanās. Tāpat iedzīvotāji izvēlas auto garākiem maršrutiem nevis velosipēdu vai pārvietošanos kājām, jo trūkst atbilstošu velo vai gājēju ceļu.
Ar informatīvo ziņojumu “Par valsts mikromobilitātes infrastruktūras attīstību” var iepazīties: Sabiedrības līdzdalība (mk.gov.lv)
Valsts mikromobilitātes infrastruktūras attīstības stratēģija iepazīstina sabiedrību un pašvaldības ar valsts mikromobilitātes infrastruktūras attīstības plāniem un redzējumu. Svarīgi ir saskaņot valsts un pašvaldības mikromobilitātes infrastruktūras attīstības plānus, lai nodrošinātu velosipēdistiem un gājējiem iespēju pārvietoties pa viendabīgu un ērtu infrastruktūru
Veiksmīgai mikromobilitātes attīstībai ārpus apdzīvotām vietām ar lielākiem galamērķu attālumiem nekā apdzīvotās vietās svarīga ir arī savienojamība ar sabiedrisko transportu (autoostām, dzelzceļa stacijām un sabiedriskā transporta pieturvietām). To sauc par multimodālu pārvietošanos.Tā paredz iespēju gājējiem, velosipēdistiem, un autobraucējiem ērti plānot pārvietošanos ar privātajiem transportlīdzekļiem un sabiedrisko transportu, novietojot velosipēdus un privāto autotransportu tiem paredzētās novietnēs vai stāvparkos sabiedriskā transporta mezglos. Vienlaicīgi svarīga ir iespēja velosipēdu pārvadāt sabiedriskajā transportā.
Stratēģija jau iepriekš apspriesta Satiksmes ministrijas vadītā darba grupā kopā ar citu ministriju, nevalstisko organizāciju un sociālo partneru pārstāvjiem. Pēc publiskās apspriešanas ziņojumu par mikromobilitātes attīstību virzīs apstiprināšanai Ministru kabinetā.