Jaunumi Pasts
Pasts

Valsts kanceleja sadarbībā ar Satiksmes ministriju izsludina konkursu uz akciju sabiedrība “Latvijas Pasts” trīs padomes locekļu amatiem, tostarp vismaz diviem padomes locekļiem jāatbilst neatkarīga padomes locekļa prasībām.

AS “Latvijas Pasts” padomes locekļa/-les amata kandidātiem/-ēm ir izvirzītas šādas obligātās minimālās prasības:

  1. darba pieredze (iegūta pēdējo 10 gadu laikā), kas nodrošina nepieciešamo iemaņu kopumu, lai profesionāli pildītu padomes locekļa/-les uzdevumus konkrētajā amatā un atbilst vismaz vienai no šādām prasībām:
  • vismaz triju gadu pieredze vidējas vai lielas kapitālsabiedrības valdes locekļa amatā

          vai

  • vismaz divu gadu pieredze vidējas vai lielas kapitālsabiedrības padomes locekļa/-les amatā

          vai

  • vismaz triju gadu pieredze vadošā amatā (iestādes vadītājs vai tā vietnieks) valsts vai pašvaldības iestādē, kas atbildīga par transporta nozares politikas veidošanu vai īstenošanu pasta pakalpojumu sniegšanas jomā.
  1. augstākā akadēmiskā vai otrā līmeņa profesionālā augstākā izglītība atbilstoši, kompetences jomai (finansēs, ekonomikā, vadībzinībās, tiesību zinātnē, inženierzinātnē vai citā pielīdzināmā jomā);
  2. valsts valodas prasmes C1 līmenī un angļu valodas prasmes ne zemākas par B2 līmenī atbilstoši Eiropas kopīgajām nostādnēm valodu apguvei.
  3. atbilstība Publiskas personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldības likuma 31.panta ceturtās daļas prasībām;
  4. atbilstība likuma „Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā” prasībām;
  5. nevainojama reputācija, kas nozīmē, ka nav iemesla pamatotām šaubām par personas nevainojamu reputāciju un nav pierādījumu, kas liecinātu par pretējo.
  6. atbilstība likuma “Par valsts noslēpumu” 9. panta prasībām.

AS “Latvijas Pasts” padomes locekļa amata kandidātiem/-ēm ir izvirzītas šādas profesionālās pieredzes un zināšanu prasības:

  • Padomes loceklis/-e ar kompetenci pasta pakalpojumu sniegšanas jomā, uzņēmumu un komandas vadībā, iesaistīto pušu vadībā. (1. amata profils): obligāta vismaz triju gadu darba pieredze (iegūta pēdējo 10 gadu laikā) jautājumos, kas saistīti ar pasta darbību un pasta pakalpojumu sniegšanu, uzņēmumu un komandas vadībā, iesaistīto pušu vadībā, kā arī zināšanas un izpratne transporta un loģistikas jomā.
  • Padomes loceklis/-e ar kompetenci finanšu jautājumu un audita jomā, risku vadības un iekšējās kontroles sistēmas jomā (2. amata profils): obligāta vismaz triju gadu darba pieredze (iegūta pēdējo 10 gadu laikā) finanšu vadības jautājumos, risku pārvaldībā, iekšējās kontroles sistēmas un iekšējā audita jautājumos. Obligāta pieredze investīciju piesaistē (vēlams ar Eiropas Savienības fondu un citu finanšu avotu jomā) un projektu īstenošanā. Vēlama izpratne par jautājumiem, kas saistīti ar pasta darbību un pasta pakalpojumu sniegšanu.
  • Padomes loceklis/-e ar kompetenci stratēģiju izstrādes un ieviešanas jomā un korporatīvas pārvaldības jomā (3. amata profils): obligāta vismaz triju gadu darba pieredze (iegūta pēdējo 10 gadu laikā) biznesa stratēģiju izstrādē vai ieviešanā un uzņēmumu korporatīvās pārvaldības jautājumos. Vēlama izpratne par investīciju piesaisti (vēlams Eiropas Savienības fondu līdzekļu un citu finanšu avotu jomā), projektu plānošanu un realizāciju. Vēlama izpratne par jautājumiem, kas saistīti ar pasta darbību un pasta pakalpojumu sniegšanu.

AS “Latvijas Pasts” padomes locekļa amata pienākumu pildīšanai nepieciešamas šādas vadības kompetences: stratēģiskais redzējums, orientācija uz attīstību, plānošana un organizēšana, lēmumu pieņemšana un atbildība, pozitīvu attiecību veidošana un uzturēšana. Kā būtiskas kompetences izvirzītas orientācija uz attīstību un stratēģiskais redzējums. Vadības kompetences tiks vērtētas konkursa pēdējā kārtā.

Ierobežojumi kandidātiem/-ēm ir noteikti Publiskas personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldības likuma 31.panta ceturtajā daļā un papildu atbilstība likuma „Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā” prasībām.

Pieteikumu konkursam var iesniegt līdz 2024. gada 05.09.2024. (ieskaitot) elektroniska dokumenta veidā, izmantojot drošu elektronisko parakstu, nosūtot uz elektroniskā pasta adresi: nominacija@mk.gov.lv.

Kandidātus/-es lūdzam  iesniegt šādus dokumentus:

  1. Pieteikuma vēstuli, iekļaujot informāciju, kas apliecina profesionālās pieredzes un prasmju atbilstību AS “Latvijas Pasts” padomes locekļa/-les amatam, norādot vēlamo kompetences jomu (amata profilu). (Ja vēlas kandidēt vairākās jomās, tad amata profilus vēlams norādīt prioritārā secībā.).
  2. Padomes locekļa/-es amata kandidāta/-es apliecinājumu (lūdzam lejuplādēt un izmantot sludinājumam pievienoto formu), apliecinot:
  • atbilstību Publiskas personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldības likuma 31.panta ceturtās daļas prasībām un neatkarīga padomes locekļa amatam papildus atbilstību Publiskas personas kapitāla daļu un kapitālsabiedrību pārvaldības likuma 31.panta sestās daļas prasībām;
  • ka kandidāts/-e ievērojot likuma „Par interešu konflikta novēršanu valsts amatpersonu darbībā” 7.panta piektajā daļā noteiktos ierobežojumus, novērsīs iespējamās interešu konflikta situācijas, ja tiks ievēlēts padomes locekļa/-es amatā.
  1. Dzīves gājuma un darba pieredzes aprakstu (Curriculum Vitae), kurā iekļauti arī galvenie sasniegumi, pašvērtējums par valodu zināšanām un kontaktinformācija (e-pasta adrese, tālruņa numurs), (lūdzam lejuplādēt un izmantot sludinājumam pievienoto formu).
  2. Augstāko izglītību apliecinoša dokumenta kopiju (ja augstākā izglītība iegūta ārvalstīs, pievieno dokumentu par tās akadēmisko atzīšanu Latvijā).
  3. Valsts valodas prasmes apliecinoša dokumenta kopiju (iesniedz tikai gadījumā, ja izglītība nav iegūta valsts valodā un tā nav dzimtā valoda).
  4. Citus dokumentus, kas apliecina kandidātam izvirzīto prasību izpildi.

Mēneša atlīdzība padomes loceklim (bruto): 2197 euro un padomes priekšsēdētājam (bruto): 2453 euro.

 (Saskaņā ar Ministru kabineta 2020.gada 4.februāra noteikumos Nr. 63 “Noteikumi par publiskas personas kapitālsabiedrību un publiski privāto kapitālsabiedrību valdes un padomes locekļu skaitu, kā arī valdes un padomes locekļu mēneša atlīdzības maksimālo apmēru” noteikto.)

Informējam, ka kandidātiem, kuri tiks virzīti otrajai vērtēšanas kārtai, nominācijas komisija lūgs iesniegt stratēģisko redzējumu (prezentācijas formā, līdz 15 minūtēm) par AS “Latvijas Pasts” galvenajiem nākotnes izaicinājumiem, sniedzot ieskatu svarīgākajās prioritātēs un priekšlikumus to īstenošanai.

Pamatojoties uz Fizisko personas datu apstrādes likuma 25. panta pirmo daļu, informējam, ka jūsu:

  1. pieteikuma dokumentos norādītie personas dati tiks apstrādāti, lai nodrošinātu šā konkursa norisi, kā arī atlases procesā Jūsu dati tiks nodoti AS “Latvijas Pasts” sadarbības partnerim - personāla atlases pakalpojumu sniedzējam SIA “EIRO PERSONĀLS”;;
  2. personas datu apstrādes pārzinis ir Valsts kanceleja, kontaktinformācija: tālr. 67082903, Brīvības bulvāris 36, Rīga, LV-1050.

Ar informāciju par valsts akciju sabiedrības “Latvijas Pasts” padomes locekļu kandidātu atlases procesa uzsākšanu varat iepazīties www.valstskapitals.gov.lv mājaslapā. 

Komunikācijas nodaļa

komunikacijas [at] sam.gov.lv