Nozares ziņas

Noslēdzoties tradicionālajai trīs mēnešu abonēšanas kampaņai, Latvijas Pastā piegādes nodrošināšanai 2019.gadā saņemti 430823 preses izdevumu abonementi jeb par 18 139 abonementiem vairāk nekā pirms gada. Joprojām palielinās ilgākam laika periodam, 10–12 mēnešiem, abonēto preses izdevumu īpatsvars kopējā abonementu skaitā. Iecienītos preses izdevumus jebkurā pasta pakalpojumu sniegšanas vietā vai interneta vietnē www.abone.pasts.lv iespējams abonēt arī pēc kampaņas noslēguma.

Drukāto preses izdevumu abonēšanas pieauguma stabila tendence vērojama jau otro gadu: noformēto abonementu skaits 2018.gadam palielinājās par 14000 abonementu jeb 3,5% salīdzinājumā ar iepriekšējo periodu, bet 2019.gadam tas audzis jau par 18000 abonementu jeb 4,4% attiecībā pret pagājušo gadu.

Latvijas Pasta valdes priekšsēdētājs Mārcis Vilcāns, analizējot trīs mēnešu abonēšanas kampaņas rezultātus, norāda: “Abonēšanas kampaņā 2019.gadam īpaši izcēlām lasīšanas pozitīvo ietekmi uz labvēlīgu ikdienas paradumu veidošanu, pārfrāzējot Raini: Pastāvēs, kas lasīs! Kampaņas rezultāti mūs iepriecina, jo apliecina, ka sadarbībā ar izdevējiem esam precīzi uztvēruši gan esošo, gan topošo lasītāju noskaņojumu. Drukāto preses izdevumu lasīšana, tāpat kā pastkaršu un vēstuļu rakstīšana un sūtīšana, tomēr ir mūsdienīga dzīvesveida sastāvdaļa, neskatoties uz digitalizācijas laikmetu, kurā mēs visi dzīvojam.”

Visvairāk lasītāji abonē preses izdevumus ilgākam laika periodam – 10–12 mēnešiem, un šī ir pēdējo gadu augoša tendence, kas, iespējams, liecina par sabiedrības maksātspējas nostiprināšanos. Ilgākam laika periodam noformēto abonementu īpatsvars sasniedzis 66% no kopējā abonementu skaita, pieaugot par 4,4% pret analogu periodu pirms gada.

25% preses izdevumu abonementu noformēta interneta abonēšanas vietnē www.abone.pasts.lv, 32% – pasta nodaļās un pie pastniekiem, bet 43% abonementu saņemti piegādei no izdevējiem.

No kopējā abonēto preses izdevumu apjoma 65,45% veido žurnāli.

Iecienītos preses izdevumus 2019.gadam iespējams abonēt arī pēc abonēšanas kampaņas noslēguma – Latvijā izdotie attiecīgā abonēšanas perioda laikraksti un žurnāli tiks piegādāti jau pēc divām darbdienām, ja šādi būs noteicis izdevējs, pārējie izdevumi tiks piegādāti, sākot ar katra pilnā mēneša sākumu, bet ārvalstu drukāto mediju saņemšanas laiks būs atkarīgs no piegādātāja noteiktā grafika un konkrētā abonementa cenu perioda.

Par VAS Latvijas Pasts

Latvijas Pasts nodrošina plašāko pasta pakalpojumu pieejamību visā Latvijas teritorijā, uzturot vairāk nekā 600 pasta pakalpojumu sniegšanas vietu. Uzņēmuma pamatfunkcija ir universālā pasta pakalpojuma sniegšana, papildus nodrošinot arī komercpārvadājumu, eksprespasta, maksājumu, preses, mazumtirdzniecības un filatēlijas pakalpojumus. Latvijas Pasts ir valstij pilnībā piederošs uzņēmums, kurā strādā ap 4000 darbinieku. Uzņēmuma iekšzemes sūtījumu piegādes kvalitātes mērījumus veic viena no Latvijas vadošajām tirgus, sociālo un mediju pētījumu aģentūrām Kantar TNS, savukārt pārrobežu sūtījumu piegādes kvalitātes kontroles mērījumi tiek nodrošināti Starptautiskās pasta korporācijas (International Post Corporation) ietvaros ar izpētes kompāniju Kantar TNS, Ipsos un Quotas starpniecību.

Sīkākai informācijai:

Gundega Vārpa | Ārējo komunikāciju vadības daļas vadītāja

Tālr.: +371 67608505 | Mob.: +371 26628729

E-pasts: pr@pasts.lv; gundega.varpa@pasts.lv

twitter.com/latvijas_pasts| facebook.com/latvijas.pasts| instagram.com/latvijas_pasts