Satiksmes ministrijas (SM) pārraudzībā Atveseļošanas fonda (AF) ietvaros tiek īstenota Rīgas un Pierīgas sabiedriskā transporta sistēmas zaļināšanas reforma, kuras mērķis ir mazināt transporta radīto negatīvo ietekmi uz galvaspilsētas vides kvalitāti un veidot iedzīvotāju vajadzībām atbilstošus integrētus sabiedriskā transporta pakalpojumus. AF finansējums 295 miljoni eiro apmērā tiks ieguldīts Rīgas un Pierīgas sabiedriskā transporta sistēmas modernizācijai un zaļināšanai. Par reformas portfelī iekļaujamiem pasākumiem un projektiem vienojusies darba grupa, kurā strādāja SM, Rīgas un Rīgas plānošanas reģiona pārstāvji un transporta nozares speciālisti.
Lai nodrošinātu AF plānā iekļautās Rīgas un Pierīgas sabiedriskā transporta sistēmas reformas īstenošanu, SM ir izveidota Rīgas metropoles areāla sabiedriskā transporta plānošanas koordinācijas darba grupa. Tās sastāvā strādā pārstāvji no SM, Rīgas domes, uzņēmumiem – Autotransporta direkcija, Pasažieru vilciens, Latvijas dzelzceļš, Latvijas Valsts ceļi, Rīgas satiksme – , kā arī pārstāvji no Rīgas plānošanas reģiona un Rīgas metropoles areālā ietilpstošajām pašvaldībām.
Saskaņā ar AF plānu infrastruktūras uzlabojumi ir plānoti piecos multimodālos transporta koridoros Rīgas metropoles areālā: Rīga–Carnikava–Saulkrasti, Rīga–Dreiliņi, Rīga–Ogre–Jēkabpils, Rīga–Tukums un Rīga–Bolderāja. Investīcijas plānotas dzelzceļa pasažieru transporta integrēšanai kopējā Rīgas valstspilsētas sabiedriskā transporta sistēmā, tostarp būvdarbu pabeigšanai Rīgas Centrālās dzelzceļa stacijas dienvidu daļā, kā arī dzelzceļa elektrifikācijai. Finansējums paredzēts daudzfunkcionālu staciju jeb "Stacija 2.0" izbūvei astoņās vietās Rīgā un Pierīgā, kā arī 7. tramvaja tramvaja līnijas pagarinājuma izbūvei Rīgas valstspilsētā.
Ar Atveseļošanas fonda finansējumu 31,29 miljonu euro apmērā Rīgā un Pierīgā plānota astoņu dzelzceļa staciju izbūve/pārbūve/modernizēšana, lai nodrošinātu iedzīvotājiem vairāku pakalpojumu pieejamību vienuviet. Sabiedriskā transporta savienojuma punktos - stacijās ar paplašinātu funkcionalitāti jeb Stacijās 2.0 tiek veidota infrastruktūra, kur pasažieri ērti varēs pārsēsties no privātā transporta sabiedriskajā, bezmaksas stāvvietā atstāt savu auto vai velosipēdu un turpināt ceļu ar vilcienu, pilsētas vai reģionālo autobusu. Šādas multifunkcionālas Stacijas 2.0 top Bolderājā, Šķirotavā, Zemitānos, Sarkandaugavā, Dauderos, Ziemeļblāzmā, Carnikavā un Saulkrastos. Tādējādi tiks nodrošināta dzelzceļa sasaiste ar pilsētas sabiedrisko transportu, velo un gājēju infrastruktūru un citiem risinājumiem, kas veicina ilgtspējīgu mobilitāti.
Plānots, ka Ziemeļblāzmas, Dauderu, Zemitānu un Sarkandaugavas stacijās izveidojamie velosavienojumi iekļausies esošajā Rīgas pilsētas veloinfrastruktūrā. Savukārt Šķirotavas stacija tiks sasaistīta ar tramvaja līnijas pagarinājuma izbūvi un kopā ar to paredzēto veloinfrastruktūru. Daudzfunkcionālo staciju jeb Stacija 2.0 izveidi Rīgā nodrošinās Rīgas valstspilsētas pašvaldība, bet ārpus Rīgas – Pierīgas pašvaldības.
Tāpat plānots atjaunot pasažieru pārvadājumus Rīgas–Bolderājas dzelzceļa līnijā, kas būtu vēl viens savienojums Pārdaugavai ar pilsētas centru un nākotnē dotu iespēju nodrošināt plašāku vilcienu satiksmi cauri Rīgai.
Reformas ietvaros AF investīcijas paredzētas arī vienotas veloinfrastruktūras attīstībai Rīgā un Pierīgā. Plānots attīstīt piecus maģistrālos veloceļu koridorus 52 km kopgarumā, katrā maršrutā nodrošinot sasaisti starp pilsētas un reģionālas nozīmes veloceļiem.
AF ietvaros paredzētie ieguldījumi ir jāīsteno līdz 2026. gadam.